Je patiënt kan een klacht tegen je indienen bij de klachtenfunctionaris van SKGE die dan bemiddelt. Leidt dit niet tot een bevredigend resultaat, dan heeft de patiënt, vanwege jouw aansluiting bij SKGE, toegang tot de geschilleninstantie die een juridisch bindend oordeel geeft. Wat kun je van deze procedures verwachten en hoe bereid je je daarop voor? Aan welke verplichtingen dien je op het gebied van het klachtrecht, zoals neergelegd in de Wkkgz, te voldoen? Van wie mag je hulp verwachten? Ook komt kort de procedure klachten- en geschilbehandeling aan bod. Op grond van de Wkkgz wordt in eerste instantie van jou zelf verwacht dat je probeert onvrede bij patiënten weg te nemen. Tijdens deze nascholing krijg je handvatten hoe je hiermee om kunt gaan. Wat zijn de do's and dont's? Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt geschetst hoe een klachtbehandeling kan verlopen. In dit gedeelte ga je samen met medecursisten aan de slag, hoe zou je met deze klacht zijn omgegaan?