Accreditatie in aanvraag
Standaardtarief
Vrijdag 23 januari 2026Herken je dit in je werk als docent of praktijkopleider?
Studenten komen onvoorbereid naar de les.
Ze nemen weinig eigen verantwoordelijkheid voor hun leerproces.
Het is lastig om alle studenten te activeren en recht te doen aan hun verschillende beginniveaus.
De motivatie is vaak gericht op korte termijn studiepunten halen in plaats van op het ontwikkelen van vaardigheden voor de toekomst.
Werkbegeleiders en praktijkopleiders ervaren een gebrek aan tools om studenten te begeleiden in zelfregulerend leren.
Hoe zorg je ervoor dat studenten echt aan de slag gaan? Hoe richt je een rijke leeromgeving in die stimuleert en motiveert? Welke strategieen helpen om eigenaarschap en zelfregulering bij studenten te bevorderen?
Tijdens deze Masterclass duiken we in de psychologie achter motivatie en gedrag. We laten zien hoe je de regie over leren op een effectieve manier bij studenten kunt leggen, zonder ze