In de e-learning Zorgwetgeving en de Wet kwaliteit klachten en geschillenzorg (Wkkgz) leer je wat jouw wettelijke verplichtingen zijn van de Wkkgz betrekking hebbend op calamiteiten, klachten en geschillen. Belangrijk om te weten omdat jij er in de uitoefening van je vak mee geconfronteerd kan worden.
Je leert wat het verschil is tussen een klacht en een geschil, wanneer er sprake is van een calamiteit, een complicatie of een incident en wat er van jouw als zorgaanbieder verwacht wordt.
Om de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg te kunnen plaatsen in het geheel van wet- en regelgeving starten we met de basisprincipes en uitgangspunten van het Nederlands zorgstelsel als onderdeel van het geheel van wet- en regelgeving. Van daaruit stippen we de toezichthouders aan en gaan we dieper in op de rol van de Inspectie Gezondheidszorg en jeugd.
We gaan precies zo diep op de verschillende onderdelen in, zodat jij voor jouw vakgebied na het volgen van deze e-learning voldoende kennis hebt. Je bent immers zorgverlener en geen jurist.