Triage en zwangerschap

Donderdag 26 september 2024
van
12:30 tot 16:30

Vind je het als triagist ook spannend om te bepalen wat je met een zwangere vrouw moet doen? Wanneer is het echte spoed? En hoe ga je goed om met de 6 ingangsklachten bij zwangerschap in de Nederlandse Triage Wijzer? Wat zijn harde buiken? En wat zijn weeen? Hoe vraag je dat telefonisch op de juiste manier uit? Of waarom moeten zwangere vrouwen met hoofdpijn door een verloskundige beoordeeld worden? Meer duiding van de belangrijkste triage-criteria tijdens de zwangerschap en de toepassing van casuïstiek op de ingangsklachten worden besproken in deze training! Na de training ben je in staat om: De zes verloskundige ingangsklachten van de Triage Wijzer te benoemen De classificatie van bloedverlies in de zwangerschap correct te benoemen Om de veel voorkomende verloskundige problemen die er kunnen zijn in de zwangerschap denkende aan abruptio, navelstrengprolaps, uterusruptuur, eclampsie te begrijpen. Klinisch te redeneren omtrent bloedverlies zowel in vroege als in vergevorderde zwangerschap Klinisch te redeneren bij buikpijn en zwangerschap Om een zelfzorgadvies (U5) te geven bij gering bloedverlies in een vroege zwangerschap en bij hoofdpijn Om één hoog urgent verloskundig ziektebeeld te benoemen bij vochtverlies en zwangerschap Om de passende vervolg acties in te zetten bij parallelle acties in geval van urgentiecategorie 1.

Utrecht, Utrecht

Meer nascholingen van DOKh