Feedback geven & ontvangen

Voor persoonlijke groei en betere prestaties

Hoe geef je feedback zonder de ander te kwetsen? Het geven van feedback kan onbedoeld kwetsend overkomen en wordt daarom nog al eens vermeden. Terwijl het krijgen (en geven) van feedback leidt tot persoonlijke groei en betere prestaties van het bedrijf. Maar hoe geef je op de juiste manier feedback?

Wanneer de boodschap goed wordt overgrebracht kan het aanzetten tot verandering en groei. In de scholing Feedback geven en ontvangen leer je constructief feedback te geven aan anderen én hoe feedback te ontvangen. Ongewenst gedrag wordt daardoor bijgestuurd en samenwerking wordt gestimuleerd. Met de juiste technieken kun je ervoor zorgen dat anderen extra gemotiveerd en productief zijn, maar ook open durven te staan voor het ontvangen en geven van feedback. Na de scholing ben je in staat om een open (en constructieve) communicatiesfeer te creëren in jouw werkomgeving.

Lees meer

Opleidingsinformatie

  • Doktersassistenten, Triagisten, Praktijkmanagers, Praktijkondersteuners
  • Communicatie, Professionaliteit, Samenwerking
  • Woensdag 26 Juni 2024
  • Zwijndrecht, Leerpunt KOEL
  • 18.30 - 21.30 uur
  • 3 accreditatiepunten
  • Mevr. M.J. Huffmeijer
  • € 299,00
Beschikbaarheid: nog 10 plaatsen
Aanmelden volgende scholing Naar winkelwagen

Leerdoelen

Na de scholing:

  • Weet je hoe je constructief feedback kunt geven 
  • Heb je zelf ervaren wat voor invloed de manier van feedback communiceren heeft 
  • Heb je geleerd hoe je feedback kunt vragen en ontvangen 
  • Weet je het verschil tussen feedback, kritiek en advies geven 
  • Heb je handvatten om in te spelen op emoties en spanningen

Programma

Tijdens de scholing kunnen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod komen: 

  • Op een juiste manier feedback geven en ontvangen 
  • Resultaatgerichte vraagtechnieken toepassen 
  • Onderscheid in non-verbaal en verbaal gedrag 
  • Confronterende gesprekstechnieken 
  • Zelfreflectie stimuleren 
  • Anderen stimuleren feedback te geven 
  • Omgaan met eigen emoties en gedachten (middels RET) 
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen 
  • Doelgericht communiceren 
  • Omgaan met kritiek 
  • Omgaan met lastige situaties en emoties 
  • Rust bewaren tijdens een gesprek 
  • Conclusies trekken en afspraken maken 

Toelatingseisen

Deze scholing is bij uitstek geschikt voor deelnemers die willen leren omgaan met het ontvangen/krijgen van feedback, een open(er) communicatiesfeer willen creëren binnen hun organisatie, hun collega’s en/of medewerkers regelmatig moeten bijsturen in hun gedrag en/of collega’s en/of medewerkers meer willen motiveren in hun werk.