Praktische dermatologie voor de huisarts

Oostenrijk, Oostenrijk
Woensdag 15 mei 2019
t/m
Zondag 19 mei 2019

De huid is bij het begin van elk consult bewust of onbewust de eerste blikvanger voor de huisarts. Zonder verdere onthulling geeft de huid al direct aanwijzingen over de gezondheidstoestand van de patiënt. De cursus praktische dermatologie gaat in op alle dermatologische ziektebeelden die huisartsgeneeskundig relevant zijn. De NHG standaarden zullen hierbij uitgebreid aan bod komen. De opzet van de nascholing is praktisch, casusgestuurd en interactief. De verschillende dermatologische aandoeningen worden geïllustreerd met veel beeldmateriaal zodat u een goed en helder overzicht krijgt. Ook zullen de verschillende hechttechnieken aan bod komen in de workshops en gaan we hiermee onder begeleiding oefenen zodat de kennis direct toegepast kan worden in de praktijk. Na afloop van de cursus weet u meer over de kunst van het kijken en heeft u meer inzicht in klinisch beeld, diagnostiek en therapie bij de verschillende huidaandoeningen.

Naast deze wetenschappelijk onderbouwde en praktische cursus is er voldoende ruimte om te genieten van de mooie omgeving in en rondom Burg Feistritz, van een concert in de ridderzaal en van een bezoek aan Wenen.

Oostenrijk, Oostenrijk